Példaképeimről

2011.04.12. 17:25 | 51eske | 3 komment

Először arról írtam, mit imádok csinálni, másodszor arról, mit imádnék csinálni. Ma másfajta megközelítésben mutatkozom be: milyen imádnék lenni?

Szeretem a közmondásokat, sok bölcsességet tartalmaznak. Egy a sok közül adta az ötletet. „Madarat tolláról, embert barátjáról”

Megkísérlem, hogy példaképeimet (illetve közülük néhányat) felsorolva mutassak rá a törekvéseimre.

   Kezdem a legutóbbi „szerzeménnyel”, mert ami mostanában történik, azt jobban be tudom még időrendbe sorolni,  a régebbieknél már ez nem fog menni csak nagyjából.

Összehozott a sorsom Vidi Ritával, akitől rengeteg megerősítést kaptam, pozitív biztatásokat és szinte hihetetlen mennyiségű információt, ami még sok időbe és energiába fog kerülni, hogy eligazodjam benne és hasznosítsam.

   Nyugdíjas lévén az ősszel be tudtam iratkozni a Szent István Egyetem helyi tagozatán, nyugdíjas akadémia keretében  egy jóga-természetgyógyászat tanfolyamra, mely jelenleg is tart. Még 3 alkalom lesz. Ezen ismertem meg Dr. Pécsi Huszár Ildikó orvost és áyurvédikus gyógyítót. Ő tartja és engem első alkalommal magával ragadott varázslatos egyénisége, Magyarországon egyedi tudása, szerénysége, stb…

   Szintén a jelenhez kapcsolódik Cesar Millan, a csodálatos kutyadoki, akinek ha tehetem minden adását megnézem. Ő az energia és pszichológia témában keltette fel az érdeklődésemet és nem utolsósorban szintén magával ragadó megjelenése révén. Csak a Barátok közt c. sorozatot nézem a Tv-ben ezenkívül rendszeresen. Az energiához meg kell még említenem Az élő mátrixot és hogy az energiára úgy is tekintek mint a jövő gyógymódjára.

   Néhány hete sikerült meghallgatnom Prof. Dr. Bagdy Emőke egy előadását, ami végérvényesen elkötelezett arra nézve, hogy  hitelessége megkérdőjelezhetetlenné vált számomra a pszichológia terén.

   Valamivel korábban szintén személyesen részt vehettem 2 rendezvényen, melyen Dr. Angster Mária pszichiáter, a családállítás  tudomásom szerint első számú  mo-i szakembere volt rám nagy hatással.

   A témánál maradva nem sokkal előtte sikerült megismerkednem helyben Buhalla Edina kineziológussal, aki szintén dolgozik a családállítás módszerrel is. Neki is rengeteget köszönhetek, túl azon, hogy sok új ismerettel lettem általa gazdagabb, nehéz helyzeteimben önzetlen segítséget nyújtott hasznos tanácsaival, útmutatásaival.

   Ebben a szakaszban  összekapcsolva említem Dr. Ranschburg Jenőt, akinek halála óriási veszteség, Popper Pétert (szintén sajnálatos, hogy már nincs az élők sorában), Dr. Vekerdy Tamást és Dr. Csernus Imrét, valamint Müller Pétert, aki ugyan hivatását tekintve nem tartozik közéjük, de ő egymagában is rendkívüli ember és rendkívüli író. Ők mind nagy hatással voltak rám írásaikkal.

   Kicsit kapcsolódik előzőekhez  Spitzer Gyöngyi Soma, aki kezdetben, vagy húsz évvel ezelőtt nem volt egyértelműen a kedvencem, túl felforgatónak és harsánynak ítéltem meg, de olyan erősen hatott rám a magabiztossága és ahogy meg tudta fogalmazni az igényeit, hogy ezek kitörölhetetlen lenyomatot hagytak bennem.

   Nagy csodálója vagyok Bíró Icának és külön köszönet neki A megújulás titkai (A test- és lélekszépítés bibliája) c. könyvéért, melyet ajándékba vettem a lányomnak, de az én egyik kedvenc olvasmányom lett. Ő megmutatja, hogy a test szépségét hogyan lehet megteremteni.

   Ha már a szépségnél tartunk, akkor ide kívánkozik Pataky Ági neve, aki számomra a mindenkori legszebb, legelegánsabb, legtitokzatosabb, legkomolyabb és mára a legsikeresebb Nő Magyarországon.

   Ha már nő és szépség, sokban ellentéte az előző példaképemnek, talán mégis megtehetem, hogy itt emelem ki Teréz anya belső szépségét, az örök szeretetet, amivel oly nagy szolgálatot tett az egész emberiségnek.

   Utoljára hagytam Joe Cockert, a kedvenc énekesemet, aki évtizedek óta tartja ezt a helyet a szívemben és talán még ezt az is táplálja, hogy volt mélyponton is, amiből ki tudott jönni, ezáltal egy kicsit a megújulás mintaképe számomra.

   Ez mint végszó azt is jelképezi, hogy én is egy megújulási folyamat jelentős állomásánál vagyok jelenleg.

   A legvégére pedig Nóra lányomat hagytam, aki remélem nem az én, hanem a saját álmait fogja megvalósítani, ha  igazi Nő lesz, jó Ember és talán gyermekpszichológus.

A bejegyzés trackback címe:

https://51eske.blog.hu/api/trackback/id/tr1002820635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tonata 2011.04.17. 18:20:15

Szia!
Nóri adta meg a blogodat, amit én is nagy kíváncsisággal olvastam el!
Az első már nagyon tetszett, mert egy kis szeletet Nóriról is megtudhattam belőle! Most már tudom miért olvasta olyan könnyedén anno a jogot fejjel lefelé:-P
Én örülök, hogy rászántad magad ennek a blognak a megírására, mert én is úgy érzem többet tudhatok meg rólad ( aki mint Nóri anyukája számomra is fontos), és persze legjobb barátnőmről Nóriról is. De természetesen ez neked a legfontosabb, szerintem ezáltal is kitudsz adni valamit magadból, és nagyon sokszor halottam az EVS önkéntesektől, hogy azt hiányolták az projektek során, hogy nem írták le érzéseiket, mi történt velük. Pedig e projekt során minden megváltozik az ember körül, ami megborítja az embert, testileg, lelkileg is. És gondolj bele, hogy mindig visszaolvashatod, ami erőt energiát adhat, hogy már elindultál egy út felé. Léptél, változtatni akarsz!
Hiszem, és remélem, hogy ez is segíteni fog neked a megoldás megtalálásában, egy új út felfedezésében, és abban, hogy következő életed élvezni fogod, és a későbbiekben te leszel majd mások példaképe. Én már alapból csak felnézni tudok rád, mert szakmai gyakorlatom kapcsán nagyon sokszor tapasztaltam, hogy mennyire lelkileg visszatudnak esni a te korosztálybeliek. Nem érzik már igazán az élet értelmét. Nem sokszor találkoztunk de sosem hittem, hogy te ezek a nők közé egyszer is tartózhatsz! Inkább olyannak, aki megmutatja, hogy hogyan is kell ilyen korban élni! De igazából még tényleg nagyon fiatal vagy, szóval a második rész egy kis füllentést mutat:-)))
Na de nem írok többet, mert összekavarodom!
Várom következő írásod!
Rena

tonata 2011.04.17. 18:24:07

Szia!

Nóri adta meg a blogodat, amit én is nagy kíváncsisággal olvastam el!

Az első már nagyon tetszett, mert egy kis szeletet Nóriról is megtudhattam belőle! Most már tudom miért olvasta olyan könnyedén anno a jogot fejjel lefelé:-P

Én örülök, hogy rászántad magad ennek a blognak a megírására, mert én is úgy érzem többet tudhatok meg rólad ( aki mint Nóri anyukája számomra is fontos), és persze legjobb barátnőmről Nóriról is. De természetesen ez neked a legfontosabb, szerintem ezáltal is kitudsz adni valamit magadból, és nagyon sokszor halottam az EVS önkéntesektől, hogy azt hiányolták az projektek során, hogy nem írták le érzéseiket, mi történt velük. Pedig e projekt során minden megváltozik az ember körül, ami megborítja az embert, testileg, lelkileg is. És gondolj bele, hogy mindig visszaolvashatod, ami erőt energiát adhat, hogy már elindultál egy út felé. Léptél, változtatni akarsz!

Hiszem, és remélem, hogy ez is segíteni fog neked a megoldás megtalálásában, egy új út felfedezésében, és abban, hogy következő életed élvezni fogod, és a későbbiekben te leszel majd mások példaképe. Én már alapból csak felnézni tudok rád, mert szakmai gyakorlatom kapcsán nagyon sokszor tapasztaltam, hogy mennyire lelkileg visszatudnak esni a te korosztálybeliek. Nem érzik már igazán az élet értelmét. Nem sokszor találkoztunk de sosem hittem, hogy te ezek a nők közé egyszer is tartózhatsz! Inkább olyannak, aki megmutatja, hogy hogyan is kell ilyen korban élni! De igazából még tényleg nagyon fiatal vagy, szóval a második rész egy kis füllentést mutat:-)))

Na de nem írok többet, mert összekavarodom!

Várom következő írásod!

Rena

tonata 2011.04.19. 07:54:07

@tonata: elsőre nem jelenítette meg , bezzeg mássodszori próbálkozásra kétszer is:-)
süti beállítások módosítása